Wervingsactie Taalvrijwilligers

goede-voornemens_Taalclub

Van creatief idee naar blije cursisten en enthousiaste vrijwilligers

Een nieuwe taal leren is niet gemakkelijk. Het helpt om vaak en regelmatig te oefenen. Vrijwillige Taalcoaches zijn daarbij onmisbaar: gesprekspartners waarmee inburgeringscursisten één keer per week afspreken. Om hier positieve aandacht voor te vragen bedacht ik een campagne die inhaakte op de jaarwisseling.

Invulling van de Opdracht

  • Bedenken van het creatieve concept: cursisten fotograferen met Oud en Nieuw versiering + bedenken van de slogan met een helder CTA (Call to Action)
  • Hands on: versiering kopen, cursisten vragen en fotograaf regelen
  • Inrichten van de campagne op de website: maken van de landingspagina + het formulier + de bevestigingspagina
  • Inrichten van de campagne op de eigen social kanalen: aanpassen van headerfoto’s, profielfoto’s en verwijzingen
  • Opzetten van een Facebook- en Instagram campagne, gericht op meerdere doelgroepen
  • Monitoren van de social campagne: welke doelgroep converteert het beste?
  • Optimaliseren van de social campagne om vrijwilligers tegen het laagst mogelijk tarief te werven

Waarom was de campagne succesvol?

  • Het haakte in op de actualiteit: Oud & Nieuw en alle goede voornemens die daarmee gepaard gaan
  • Persoonlijk: de vraag werd vanuit de cursist zelf gesteld
  • Strakke monitoring van de doelgroepen waarop we adverteerden
  • Een slimme meid is op de toekomst voorbereid en heeft een Q&A klaar liggen. Op die manier kon er snel gereageerd worden op vragen die gesteld werden op social media en de reacties onder de advertenties.

De Taalclub is een inburgeringsschool in Dordrecht en Zwijndrecht en biedt haar cursisten méér dan taal. Check hier de website.

Deel dit bericht

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

© Schrijver met een missie