Contentstrategie voor e-healthprogramma

contentcircle

Slimmer Zwanger is een e-healtprogramma ontwikkeld door het Erasmus MC voor stellen die zwanger zijn of willen worden. 

Voor Slimmer Zwanger ontwikkelde ik de contentstrategie aan de hand van de Content Circle. Door de zeven factoren te onderzoeken en te bepalen creëer je een ijzersterke basis voor een effectieve campagne.

Dit werkte ik uit voor Slimmer Zwanger:

  1. Communicatiedoelen: wat wil je bereiken?
  2. Social persona’s: tegen wie praat je?
  3. Kernthema’s en topics: wat ga je communiceren?
  4. Mediaplatform: waar post je?
  5. Contentkalender: wanneer praat je?
  6. Interactie: hoe blijf je in gesprek?
  7. Monitoren: wat ging goed en wat kan beter?

Na de uitwerking van de Content Circle is het tijd voor creatieve posts en wordt de Content Circle concreet en in praktijk gebracht. Met de basiselementen van de vormgever maakte ik social posts die interactie uitlokten en traffic naar de website genereerden. Deze posts plaatste ik op de platformen van de doelgroep, voorzien van aansprekende teksten met een Call To Action en uiteraard de nodige hashtags.

Deel dit bericht

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

© Schrijver met een missie